-
Meja Bantuan
Meja Bantuan telah diwujudkan di Jabatan Akauntan Negara Malaysia untuk melaksanakan tugasnya dalam bantuan teknikal. Tujuan utama Meja Bantuan adalah untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan dan sistem ICT di JANM.
-
Meja Bantuan iGFMAS
Bertanggungjawab menerima laporan atau masalah berhubung system iGFMAS samada yang dilaporkan menerusi iGFMAS Service Desk, e-mel, telefon ataupun borang isu log dan seterusnya akan dimajukan kepada pegawai yang bertanggungjawab.
Unit Khidmat Pelanggan (UKP)
Aras 5,Bahagian Pengurusan Teknologi Maklumat
Jabatan Akauntan Negara Malaysia
Kompleks Kementerian Kewangan
No.1 Pesiaran Perdana Presint 2,
62594 Putrajaya1-300-88-8842(hunting line)
03-8882 1313/1040/1449/1322/1125/1652 (Waktu Pejabat)
helpdeskbptm[@]anm[dot]gov[dot]my -
Meja Bantuan iSPEKS
Sistem Perakaunan Akruan Kerajaan Negeri (iSPEKS) merupakan satu sistem perakaunan yang akan digunapakai oleh 11 kerajaan negeri iaitu kerajaan Negeri Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Terengganu dan Kelantan. Sistem ini mempunyai 21 modul utama iaitu Gaji (PY), Pinjaman Kakitangan (SL), Pelaburan (INV), Pengekosan Berasaskan Aktiviti (ABC), Pendahuluan dan Tuntutan (AC), Pinjaman (LN), Bajet (BA), Perolehan (PROC), Pengurusan Kontrak (COM), Akaun Belum Bayar (AP), Akaun Belum Terima (AR), Pengurusan Tunai (CM), Lejar Am (GL), Perakaunan Projek (PA), Aset dan Inventori (AIM), Enterprise Implementation Services (EIS), Portal, Sistem Pengurusan Dokumen (DMS), Bar Coding, Keselamatan & Pentadbiran (SAM) & Business Intelligent (BI).
Sebarang pertanyaan, boleh hubungi:
Bahagian Khidmat Perunding
Aras 5, Kompleks Kementerian Kewangan
No. 7, Persiaran Perdana
Presint 2
62594 Putrajaya03 - 8886 9700
03 - 8886 9759Atau boleh hubungi terus:
Unit iSPEKS:
Pn. Anishah binti Abd Wahid 03-8886 9701
Pn. Sarifah Izura binti Syed Aris 03-8886 9673
Seksyen Teknologi Maklumat:En. Muhammad Azhar Fairuzz Hiloh 03-8886 9849
-
Meja Bantuan iSPLN
Sistem Perakaunan Luar Negeri Akruan (iSPLN) merupakan satu sistem perakaunan yang digunapakai oleh 153 Pusat Tanggungjawab (PTJ) Malaysia di seluruh dunia. Sistem ini mempunyai 8 modul utama iaitu Kawalan data, Sekuriti, Lejar Am, PTJ Kewangan, Pendahuluan, Panjar, MIS, Win Admin/Admin.
Sebarang pertanyaan berkaitan iSPLN, boleh hubungi :
Bahagian Khidmat Perunding,
Aras 5, Bangunan Perbendaharaan 2,
No.7, Persiaran Perdana,
Presint 2, 62594 Putrajaya.03 - 8886 9700
03 - 8886 9759
https://ehelpdesk.anm.gov.my/ehelpdesksplnAtau boleh hubungi terus:
Unit iSPLN :
Pn. Azmaliza binti Idris 03-8886 9533
Pn. Thilaga a/p Gopal 03-8886 9755
Seksyen Teknologi Maklumat :En. Muhammad Azhar Fairuzz Hiloh 03-8886 9849
-
Meja Bantuan eGUMIS
Untuk sebarang aduan/masalah, boleh hubungi:
Pendaftar Wang Tak Dituntut
Jabatan Akauntan Negara Malaysia
(Accountant General’s Department of Malaysia)
Bahagian Pengurusan Wang Tak Dituntut
Aras 1, Blok Utara, Perbendaharaan 2
No. 7, Persiaran Perdana Presint 2
Kompleks Kementerian Kewangan
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62594 Putrajaya03-8000 8600 / 03-8000 8700
Aduan/Maklumbalas
Sistem Pengurusan Aduan Awam
tuntutan.bwtd[at]anm[dot]gov[dot]my -
Meja Bantuan Portal Rasmi JANM
Untuk sebarang aduan/masalah, boleh hubungi:
Unit Aplikasi Gunasama (UAG)
Bahagian Pengurusan Teknologi Maklumat (BPTM),
Jabatan Akauntan Negara Malaysia,
Aras 5, Kompleks Kementerian Kewangan,
No.1, Persiaran Perdana, Presint 2,
62594 Putrajaya.03 - 8882 1291
portalteam[@]anm[dot]gov[dot]myUnit Dasar, Strategik dan Inovasi (UDSI)
Bahagian Pembangunan Perakaunan dan Pengurusan (BPPP),
Jabatan Akauntan Negara Malaysia,
Aras 6, Kompleks Kementerian Kewangan,
No.1, Persiaran Perdana, Presint 2,
62594 Putrajaya.03 - 8882 1213
portalteam[@]anm[dot]gov[dot]my -
Meja Bantuan ePayslip
Untuk sebarang aduan/masalah, boleh hubungi : https://bit.ly/aduan-
epayslipjanm Bahagian Pengurusan Teknologi Maklumat (BPTM)
Aras 5,Jabatan Akauntan Negara Malaysia
Kompleks Kementerian Kewangan
No.1 Pesiaran Perdana Presint 2,
62594 Putrajaya03-8882 1318 / 1355 / 1410 / 1293
Aduan/Maklumbalas
Aduan Rasmi ePayslip JANM -
Meja Bantuan eMaklum
Untuk sebarang aduan/masalah, boleh hubungi:
Jabatan Akauntan Negara Malaysia
Bahagian Pengurusan Operasi Pejabat Perakaunan (BPOPP)
Aras 4, Kompleks Kementerian Kewangan,
No. 1, Persiaran Perdana, Presint 2,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62594 PutrajayaTel:- 03-8882 1394 / 1253 / 1627
Aduan/Maklumbalas
Sistem Pengurusan Aduan Awam -
Meja Bantuan eVENDOR
Untuk sebarang aduan/masalah, boleh hubungi:
Jabatan Akauntan Negara Malaysia
Bahagian Pengurusan Operasi Pejabat Perakaunan (BPOPP)
Aras 4, Kompleks Kementerian Kewangan,
No. 1, Persiaran Perdana, Presint 2,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62594 PutrajayaTel:- 03-8882 1394 / 1253 / 1627
Aduan/Maklumbalas
Sistem Pengurusan Aduan Awam -
Meja Bantuan Maklumat Pinjaman Kenderaan & Komputer
Sebarang pertanyaan berkaitan Pinjaman Kenderaan dan Komputer, boleh hubungi:
Unit Pengurusan Pinjaman dan Pendahuluan (UPPN)
Seksyen Pengurusan Pinjaman
Bahagian Pengurusan Operasi Pusat dan Agensi
Jabatan Akauntan Negara Malaysia
Aras 3, Kompleks Kementerian Kewangan
No.1, Persiaran Perdana
Presint 2
62594 Putrajaya03 - 8882 1563 / 1524 / 1539 / 1537 / 1532 / 1538 / 1533 / 1536
03 - 8882 1535
upkk[at]anm[dot]gov[dot]my -
Bantuan Teknikal ICT
BIL KETERANGAN TELEFON FAKS EMEL (@anm.gov.my) 1 Perkhidmatan MyGovUC 03-8882 1354/ 1291 / 1265 /1307 03-8882 1317 ucadmin 2 Web Security 03-8882 1354 / 1291 / 1265 03-8882 1317 portalteam 3 Aset Baru, Perisian dan Pinjaman 03-8882 1164 03-8882 1049 fkhalida 4 Penyelenggaraan / Kerosakan PC 03-8882 1272 / 1275 / 1280 03-8882 1317 hardware 5 Rangkaian JANnet 03-8882 1270 / 1256 / 1268 03-8882 1317 networksecurity 6 Keselamatan ICT 03-8882 1231 / 1256 / 1269 03-8882 1317 networksecurity 7 Antivirus 03-8882 1307 / 1256 / 1269 03-8882 1317 networksecurity 8 Pusat Data 03-8882 1278 / 1257 03-8882 1317 hardware